energiförlust...

Ibland kommer det dagar då man fyller dem utav ingenting. Idag har jag fyllt min dag till bredden åh ändå känner jag mig inte riktigt tillsfreds... Vet inte vad det är som spökar, kanske är det mest trötthet... Eller jag tror inte, jag vet att det mest är trötthet. Livet som 2barns morsa börjar ta ut sin rätt. Lite för lite sömn, lite för många projekt och lite för oroligt i min hjärna.

Jag har också varit ganska kreativ med min lilla son, efter en snöig kall natt lockade vi inte att gå ut, min lilla skrutta och jag, så pappan i dramat fick komma hem och köra sonen till dagis, därefter fixade vi till i vårt hem lite. Jag gjorde det sista klart på våra julkorten som skulle skickats igår... Nåja, det kommer julkort till de utvalda - dyra, dyra julkort... Men ack så fina!

När sonen blev avlämnad av sin pappa pulsade vi ut i snön med pulka och inpackad och nerpackad lillsyster. Flera vara i backen han vi med innan tålamodet svek sonen och vi återvände in för fika på kex och lek med lego och bilar. Stackaren har en eländig förskylning som gör att han hostar, snorar och harklar sig. Medicinerna hjälper väl inte jätte bra alltid och jag lider så otroligt med honom när han snörvlar och vaknar orolig på natten med sin hosta. Dok vet han inget annat, det har ju alltid varit så för honom men tänk så enkelt livet vore om det inte alls var så för vår lilla prins-pojk!

Jag har tappat energiförrådet helt under eftermiddagen. Lilla skrutt-sessan har varit arg och besvärad av sin lilla mage. Ont i mina bröst har jag haft då hon skrikigt istället för att äta och även ont i mitt hjärta då det verkar vara omöjligt att trösta henne. Efter en liten tupplur lyckades jag lura henne att ät, sova lite mer och därefter mata henne ytterligare så hon ska sova LÄNGE! Jag ska göra henne sällskap straxt... Fastnade framfört  dumburken med en Tiger på tv med kvinnorbegär... Tycker det är sjuk att man gör program om något liknande, men det ses ju tydligen av många - däribland mig själv!

Innan mina batterier tar slut ska jag också berätta att igår hade min man och jag 3-årig förlovningsdag och det var han som kom ihåg det och kom hem med vackra blommor till mig. Känner mig riktigt älskad och uppvaktad av ett sånt litet men härligt initiativ.

Love and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0