date på luciadagen...

Ska idag göra ett tidigt inlägg för att koppla av från min date med tävttmaskinen, disken, dammsugare... Jo då, jag multidejtar... Dock är det jag som styr konversationen, vilken mest innehar fula ord då jag får lyfta och greja mest hela tiden.  Det är också jag som bestämmer vad vi ska göra, så det blir en ganska ensidig date. Hade nog önskat att min man hade tid med mig, men han har date med bilen, skummtygtvättmaskinen och dammsugaren och är väl ungeför lika glad som mig över dagens projekt. Vet inte varför vi alltid har så mycket att fixa med, men det är väl så att vara vuxen och försöka ta ansvar över sin skit.

Jag har lyckats samla på mig multimycket tvätt och hade ungefär lika mycket att plocka in sedan innan. Jag besitter dock förmågan att städa på rekordlång tid. Jag är överdrivet pedant och omsorgfull, till den grad att det liksom inte blir något gjort. Då tröttnar jag och sen har jag inte städat iaf. Igår lyckades jag röja i badrummet... Har lite grann kvar innan jag blir nöjd, men det kommer bli toppenfint sen!

Jo, sen var det ju det där med middag... Shit så jobbigt det är! Men idag ska vi göra MASSA köttfärssås med basilika och vitlök som ska få koka en bra stund. Då smakar det riktigt mumsigt! Åh är en garanterad hit hos lilla sonen samt mannen, kanske unnar jag oss en nybakt kladdkaka tills fikat ikväll också... Får härligt besök så då behövs det! Det är typ en kompis-date kan man säga... Så det får nog lov att vara fint hemma då!

Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0